LAB21
Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij werken met verschillende transporteurs. In de meeste gevallen ontvangt u één dag voor levering een e-mail van uw transporteur waarop een contact telefoonnummer staat. Deze kunt u bellen om de levertijd vast te stellen. Mocht dit niet het geval zijn ontvangt u op dezelfde dag van levering een track & trace. Mocht u beiden niet hebben ontvangen op de dag van levering, neem dan even met ons contact op. Houdt u rekening met het feit dat wij standaard tot de eerste drempel leveren! Mocht u zelf niet in staat zijn uw vloer naar binnen te brengen of wenst u deze tot in de woning geleverd te krijgen geeft u dit dan aan tijdens het doen van uw bestelling, wij zullen dan de transporteur benaderen voor een offerte op maat.
Wanneer krijg ik contact met de legger?
Wanneer uw order is aanbetaald zullen wij de vloer reserveren en een legger op uw order plaatsen. De legger neemt ongeveer één maand tot 2 weken voor de gewenste leverdatum contact op voor het maken van een afspraak voor de voorinspectie. U kunt ook zelf met de legger contact opnemen indien u dit eerder wilt doen. Beschikt u niet over de contactgegevens van uw legger, neem dan even met ons contact op.
Hoe en wanneer moet ik mijn betaling voldoen?
LAB21 hanteert conform de CBW-Erkend Voorwaarden Voor Woonwinkels twee betalingsmogelijkheden. De eerste mogelijkheid is volledige betaling vooraf, na een aanbetaling van 15%. De tweede mogelijkheid is betaling onder rembours waarbij betaald wordt bij levering, aan de vervoerder. De betaling aan de vervoerder heeft een maximum van 2500 euro. Indien u een levering onder rembours wenst brengt LAB21 hiervoor 25 euro administratiekosten in rekening. Aangezien wij pas reserveren en een legger inschakelen na aanbetaling is het verstandig om deze zo vroeg mogelijk te doen. Het volledige bedrag kunt u het beste een week voor levering aanmaken, tenzij u rembours betaald.
Legt LAB21 door heel Nederland?
Met uitzondering van de Waddeneilanden leggen wij overal in Nederland uw vloer.
Waar kan ik mijn bestelling ophalen?
Ons magazijn is voor afhaal orders beschikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 10:00 uur en van 15:00 tot 16:30 uur. Gelieve ons te laten weten rond welke tijd u komt afhalen. Mochten deze tijdvakken beide niet uitkomen, graag vooraf contact opnemen met: planning@lab21.nl
Wat gebeurd er tussen het plaatsen van mijn bestelling en het leggen?
Nadat u uw bestelling heeft geplaatst en er een aanbetaling van 15% is gedaan gaan onze legdienst medewerkers aan de slag om een passende legger voor u te vinden. Wanneer deze is gevonden zullen wij uw gegevens doorgeven en de gegevens van de legger aan u sturen zodat u in contact met elkaar kunt treden voor het afspreken van de data voor het meten en het leggen. Tijdens de voorinspectie, welke we ten alle tijden uitvoeren, zal er een definitieve legdatum met u afgesproken worden. De maten die gemeten zijn worden door de legger worden doorgegeven aan onze medewerkers op kantoor die uw order hierop zullen aanpassen. Mocht er sprake zijn van een verhoging van uw order of indien u aanpassingen heeft doorgegeven via de legger, zullen wij eerst uw akkoord vragen. Wanneer dit allemaal is afgestemd, gaan wij aan de slag met het bestellen & afroepen van uw vloer en zorgen wij ervoor dat iedereen klaar staat om van uw woning een droomhuis te maken.
Kan ik ongebruikte materialen retour brengen?
Als u meer dan 2 ongeopende pakken overhoudt mogen deze enkel retour als deze bij ons op voorraad zijn. Vloeren die speciaal voor u besteld zijn nemen wij niet retour. Plinten en strippen mogen niet worden teruggebracht. Dit heeft te maken met het feit dat deze nagenoeg altijd onbruikbaar beschadigd worden in het transport. Retouren kunt u aanmelden via het retour formulier op onze website. Na akkoord kunt u deze terugbrengen naar uw LAB21 winkel of tegen kosten via een vervoerder laten ophalen. Houdt u rekening met het feit dat pakken alleen retour gehaald kunnen worden op een pallet! Na het ontvangen van de retouren zullen wij het openstaande bedrag aan u terugstorten binnen een periode van 2 weken.
Wat doe ik als ik de legafspraak onverhoopt wil wijzigen?
U dient een gemaakte afspraak ten alle tijden minimaal 10 werkdagen voor het verstrijken hiervan te wijzigen. Mocht u dit niet doen kunnen wij verleturen of verletdagen aan u doorberekenen. Dit gebeurd ten alle tijden in overleg met uw legger. Wij proberen vanzelfsprekend dit te voorkomen. Indien wij uw afspraak kunnen herplannen met een andere afspraak zullen wij dit niet aan u doorberekenen. U kunt deze afspraak direct met uw legger wijzigen of, indien daar behoefte aan is, bellen met LAB21.
Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?
Gezien niet alle leggers alle vloeren leggen kunt u tot 10 werkdagen voor de afgesproken voorinspectie uw keuze wijzigen. Houdt er wel rekening mee dat als wij een andere legger moeten inplannen vanwege deze wijziging, de geplande data op een latere datum kan plaats vinden. Na het uitvoeren van de voorinspectie kunt u in principe niet meer wijzigen. Mocht er sprake zijn van een uitzonderingssituatie, dient u ten alle tijden eerst telefonisch contact op te nemen met LAB21. Het wijzigen van uw keuze dient na telefonische overeenkomst altijd schriftelijk te gebeuren. Stuur een e-mail voorzien van uw naam, ordernummer en een duidelijke beschrijving van uw wijziging naar info@lab21.nl. Wij nemen de wijziging dan zo spoedig mogelijk in behandeling.
Is LAB21 aangesloten bij het CBW?
Jazeker, wij zijn aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen! Dit om het algehele proces voor u als klant en ons zo goed en soepel mogelijk te laten verlopen. Onze algemene voorwaarden en randvoorwaarden zijn ook opgesteld omtrent deze regels.